Wednesday, August 19, 2015

Kompas


Alkisah kompas kena curi. Buat eksperimen dalam makmal pakai kompas. Kumpulan yang ada empat saje. Sekotak kompas, dalam tu ada 6 bijik kompas. Maka sensei-nya pun mengagihkan 4 bijik daripada kompas tersebut kepada setiap kumpulan. 2 bijik kompas lagi disimpan balik dalam kotak itu (lutsinar) dan diletakkan di meja sensei tersebut bersama alat dan radas lain.

Setelah eksperimen pun selesai, sensei tersebut memberi arahan kepada seorang pelajar perempuan untuk mengutip kesemua 4 bijik kompas yang telah diagihkan awal eksperimen tadi. Setelah sensei tersebut hendak menyimpan kembali 4 bijik kompas tersebut di dalam kotaknya...sensei tersebut sangat terkejut kerana 2 bijik kompas yang memang ada di dalam kotak itu telah tiada.

Sensei tersebut telah mengarahkan semua pelajar mencari di dalam makmal tersebut kut-kut la kompas itu tercicir kerana saiznya agak kecil berbanding kompas biasa. Dan kerana kompas itu TIDAK dijumpai, maka seluruh kelas itu kena bebel dengan sensei itu daaa....

Tiba-tiba, seorang pelajar lelaki, P (bukan nama sebenar) menjumpai kompas tersebut di sinki sebelah meja sensei itu. Padahal memang dah belek dah kat situ mula-mula takdak pun kompas tu. Jadi, macam mana pelajar P tu boleh jumpa kompas tu kat situ? Jeng jeng jeng.

Jumpa dah satu, tinggal lah lagi satu kompas tak jumpa.
Disebabkan kesuntukan masa, sensei tersebut telah membenarkan semua pelajar keluar rehat.
Semasa rehat, pelajar P tadi datang semula ke makmal dan memulangkan sebijik lagi kompas dengan mengatakan bahawa dia terjumpa di atas meja guru di KELAS dia. Logik kah? Baru sensei tu tau, kompas itu ada kaki rupanya................

Hmmm... kompas pun kau teringin kan.





No comments:

Labels

Abah (8) AgingBooth (1) AJL (1) Analogi (1) Anniversary (4) Article (1) Assignments (2) Baby (7) Baling (1) Banner (1) Bff (5) Birthday (13) Bolat (10) Car (1) Cartoon (9) Ceremony (7) Certain Somebody (2) Challenges (1) Cikgu (9) CNY (1) Contest (1) Creative Thinking (2) Cuti2 Malaysia (6) Deco Kelas (1) Derma Darah (1) doctor (1) Doodles (71) Edit Pic (3) Email Grab (8) Emaressem Perndunk (6) Emaressem Tepeng (1) Exam (7) Experiences (1) Facebook (2) Family (27) Father's Day (3) Feeling (10) Font (1) Formspring (1) Freebies (10) Fwens (17) Gaji (1) Grrr... (21) Gundah (5) hafiz af7 (1) Hahaha (18) Hani Mofa (2) Hantu (2) Hari Guru (3) Hari Raya (13) Hari Raya Haji (2) Having Fun (8) Hello (1) Honeymoon (1) Hotel (1) Insaf (5) Interview (5) Ipoh (1) Japanese Drama (2) Kelas Menjahit (2) Kerja (2) Konvo (2) Korean Drama (1) Korean Variety Show (5) Krabi (3) Kuching (3) Kucing (1) Langkawi (1) Layout (2) Life (16) Life Quotes (3) Mak (4) Maskot Rumah Sukan Kuning (1) Master (2) Matrix (4) Meor Muizzuddin (1) Meorsoleh (7) Mepek (41) Mimpi (2) Mother's Day (5) Movies (8) MPH (1) Muslimah Cartoon (4) My Big Day (2) My great day (1) My Youth (7) MyVi (1) Nenong (15) New Year (6) Novel (1) On the Road (1) Orders (1) Perihal Belog (3) Petua (1) PMR (1) Posting (1) Pregnancy (1) Print Screen (1) Ramadhan (4) Random (16) Resepi (2) Rumah (1) Rumah Kuning (2) Rumah Nuri (2) Running Man (9) S Memo (7) Sad (7) School (1) Science (3) Segmen (1) Sekolah (49) Seram (4) Sketches (2) SMKA Slim River (3) SPM (1) Spontaneous Thursday (5) Sports Day (1) Spring Trip (7) Stars (1) Sukantara (2) T-Shirt (3) Tagged (16) Tazkirah (2) Teacher's Day (2) Teka-teki (1) Tenet Tenat (2) Top 5 lagu (1) Trip to Korea (7) Trip to Thailand (2) Tutorials (2) Umah Terbuka (1) Undi (1) UPSI (10) UPSR (1) Vacation (13) Vector Images (1) Video (4) Wedding (8) Wedding Doodles (4) Winter Sonata (1) Wonder Girls (2) Wootmedia (1) Wordless Wednesday (20) Yoo Jae Suk (1)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...