Monday, May 18, 2015

Ape hal makcik nih


Ada sorang makcik nih. Dia kata aku hitam.
Aku syak makcik ni mata dia mesti rabun sebab berapa lama dia tinggal dengan anak dia tapi dia tak sedar ke anak dia lagi berganda hitam dari aku? Lagi nak kata aku hitam.
Dulu makcik ni pernah cakap aku 'gemuk dan pendek'.
Padahal anak dia pun gemuk jugak cuma tinggi sikit dari aku. Tapi aku lawa lagi la dari anak dia.
Tak jugak dia nampak buruk anak dia. Buruk anak orang laju je tegur.
Lepas tu dia kata suami aku makin hitam.
Ape hal la makcik ni, serius aku nak bagitau nih, kalau nak compare kulit suami aku dengan kulit anak dia, dengan kulit dia jugak, jauh lagi cerah suami aku. Serius tak tipu. Tapi apekan daya makcik tu rabun rupanya.
Tapi takpelah makcik, bak kata suami saye, apa yang kita cakap dekat orang tu menggambarkan apa yang ada dalam hati kita. Kalau makcik nampak kami ni semuanya gemuk, pendek, hodoh dan hitam, macam tu jugaklah rupa hati makcik........

Ape-ape jelah makcik.
Adios, amigos, berambos.

No comments:

Labels

Abah (8) AgingBooth (1) AJL (1) Analogi (1) Anniversary (4) Article (1) Assignments (2) Baby (7) Baling (1) Banner (1) Bff (5) Birthday (13) Bolat (10) Car (1) Cartoon (9) Ceremony (7) Certain Somebody (2) Challenges (1) Cikgu (9) CNY (1) Contest (1) Creative Thinking (2) Cuti2 Malaysia (6) Deco Kelas (1) Derma Darah (1) doctor (1) Doodles (71) Edit Pic (3) Email Grab (8) Emaressem Perndunk (6) Emaressem Tepeng (1) Exam (7) Experiences (1) Facebook (2) Family (27) Father's Day (3) Feeling (10) Font (1) Formspring (1) Freebies (10) Fwens (17) Gaji (1) Grrr... (21) Gundah (5) hafiz af7 (1) Hahaha (18) Hani Mofa (2) Hantu (2) Hari Guru (3) Hari Raya (13) Hari Raya Haji (2) Having Fun (8) Hello (1) Honeymoon (1) Hotel (1) Insaf (5) Interview (5) Ipoh (1) Japanese Drama (2) Kelas Menjahit (2) Kerja (2) Konvo (2) Korean Drama (1) Korean Variety Show (5) Krabi (3) Kuching (3) Kucing (1) Langkawi (1) Layout (2) Life (16) Life Quotes (3) Mak (4) Maskot Rumah Sukan Kuning (1) Master (2) Matrix (4) Meor Muizzuddin (1) Meorsoleh (7) Mepek (41) Mimpi (2) Mother's Day (5) Movies (8) MPH (1) Muslimah Cartoon (4) My Big Day (2) My great day (1) My Youth (7) MyVi (1) Nenong (15) New Year (6) Novel (1) On the Road (1) Orders (1) Perihal Belog (3) Petua (1) PMR (1) Posting (1) Pregnancy (1) Print Screen (1) Ramadhan (4) Random (16) Resepi (2) Rumah (1) Rumah Kuning (2) Rumah Nuri (2) Running Man (9) S Memo (7) Sad (7) School (1) Science (3) Segmen (1) Sekolah (49) Seram (4) Sketches (2) SMKA Slim River (3) SPM (1) Spontaneous Thursday (5) Sports Day (1) Spring Trip (7) Stars (1) Sukantara (2) T-Shirt (3) Tagged (16) Tazkirah (2) Teacher's Day (2) Teka-teki (1) Tenet Tenat (2) Top 5 lagu (1) Trip to Korea (7) Trip to Thailand (2) Tutorials (2) Umah Terbuka (1) Undi (1) UPSI (10) UPSR (1) Vacation (13) Vector Images (1) Video (4) Wedding (8) Wedding Doodles (4) Winter Sonata (1) Wonder Girls (2) Wootmedia (1) Wordless Wednesday (20) Yoo Jae Suk (1)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...