Thursday, January 31, 2013

Handal



Aku nak cerita something nii... tadi masa kat sekolah..tiba-tiba cikgu AAA cakap dekat aku;


"Haaaa... Farhani, saye baru tau awak handal main bola jaring."

Aku macam erkkk apekah? Bila masa aku handal bola jaring nihhhhhh.
Bola jaring tu pun lama dah tak pegang. Aku pun tanya balik;

"Ehh.. kak AAA, handal? sape cakap?"

"Adalahh.. akak pun dengar citer orang, nanti tanya kat kak BBB eh."

"Okk.." *masih lagi konfius*



Lepas tu, terjumpa dengan cikgu CCC, dia pun cakap menda yang sama;

"Eh.. Farhani.. awak nanti ganti akak la eh jadi cikgu penasihat bola jaring."

"Eh..nape pulak kak?"

"Takdee, tadi cikgu BBB citer kat akak, ada sorang cikgu ni cakap awak handal dalam bola jaring."



Aku punn haaaa sudahhh.. serius tak faham ape yang sedang berlaku ni?
Aku pun tanya;

"Eh kak CCC, boleh tak citer kat saye ape mende yang handal-handal ni? Tadi kak AAA cakap pun sy tak faham..."

"Takde...semalam kak BBB pergi meeting untuk bola jaring... dia cakap masa meeting tu, dia cakap la kat semua, sekolah kita takde jurulatih untuk bola jaring.."

"Lepas tu?"

"Lepas tu, tiba-tiba ketua bola jaring tu cakap 'ehh...sekolah ni ada orang yang boleh jadi jurulatih.. cikgu baru tu, nama Farhani.. dia anak murid saya dulu'...kalau nak tau citer panjang kamu kena tanya cikgu BBB lah.."

"Ooohhh ni mesti cikgu DDD ni...memang dia dulu ajar saye bola jaring... okay okayy..nanti saye cari dier".



Lepas tu, masa on d way nak pergi kelas relief, aku terserempak dengan cikgu BBB, haaaaa.. memang aku tercari-cari cikgu BBB ni dari tadi..elok lah bertembung.. cikgu BBB pun cerita pasal cikgu aku tu;

"Betul Farhani, dia mention nama kamu...dia cakap kamu wakil sekolah.. pemain terhandal."

Okkk masa ni aku gelak giler aku cakap la mane ade handal.. main sikit2 tu boleh la.. kalau sekarang lagi la semputt..lemak sane sini. Pastu kak BBB tu tanye aku;

"Bila last kamu main bola jaring?"

Dengan tahan gelaknye aku jawab;

"Darjah 6."












3 comments:

niedaida said...

darjah 6 last main bola jaring..sme ler kite.dah masuk menengah ni nak rehat main badminton lak...jadi jelah guru bola jaring..ajar je yang basic..macm cikgu nida pun sme:)

mieza said...

haah laa. lme da x men bola jaring..
skang ni kat U layn bola baling ngn bdminton je..
syok gak. heehe

♥ p a a n i ♥ said...

niedaida:
masalahnyee dah tak ingatttt...ahahahaa..lama sgt dh xmain.

mieza:
haaa badminton best jugak kann hehehe

Labels

Abah (8) AgingBooth (1) AJL (1) Analogi (1) Anniversary (4) Article (1) Assignments (2) Baby (7) Baling (1) Banner (1) Bff (5) Birthday (13) Bolat (10) Car (1) Cartoon (9) Ceremony (7) Certain Somebody (2) Challenges (1) Cikgu (9) CNY (1) Contest (1) Creative Thinking (2) Cuti2 Malaysia (6) Deco Kelas (1) Derma Darah (1) doctor (1) Doodles (71) Edit Pic (3) Email Grab (8) Emaressem Perndunk (6) Emaressem Tepeng (1) Exam (7) Experiences (1) Facebook (2) Family (27) Father's Day (3) Feeling (10) Font (1) Formspring (1) Freebies (10) Fwens (17) Gaji (1) Grrr... (21) Gundah (5) hafiz af7 (1) Hahaha (18) Hani Mofa (2) Hantu (2) Hari Guru (3) Hari Raya (13) Hari Raya Haji (2) Having Fun (8) Hello (1) Honeymoon (1) Hotel (1) Insaf (5) Interview (5) Ipoh (1) Japanese Drama (2) Kelas Menjahit (2) Kerja (2) Konvo (2) Korean Drama (1) Korean Variety Show (5) Krabi (3) Kuching (3) Kucing (1) Langkawi (1) Layout (2) Life (16) Life Quotes (3) Mak (4) Maskot Rumah Sukan Kuning (1) Master (2) Matrix (4) Meor Muizzuddin (1) Meorsoleh (7) Mepek (41) Mimpi (2) Mother's Day (5) Movies (8) MPH (1) Muslimah Cartoon (4) My Big Day (2) My great day (1) My Youth (7) MyVi (1) Nenong (15) New Year (6) Novel (1) On the Road (1) Orders (1) Perihal Belog (3) Petua (1) PMR (1) Posting (1) Pregnancy (1) Print Screen (1) Ramadhan (4) Random (16) Resepi (2) Rumah (1) Rumah Kuning (2) Rumah Nuri (2) Running Man (9) S Memo (7) Sad (7) School (1) Science (3) Segmen (1) Sekolah (49) Seram (4) Sketches (2) SMKA Slim River (3) SPM (1) Spontaneous Thursday (5) Sports Day (1) Spring Trip (7) Stars (1) Sukantara (2) T-Shirt (3) Tagged (16) Tazkirah (2) Teacher's Day (2) Teka-teki (1) Tenet Tenat (2) Top 5 lagu (1) Trip to Korea (7) Trip to Thailand (2) Tutorials (2) Umah Terbuka (1) Undi (1) UPSI (10) UPSR (1) Vacation (13) Vector Images (1) Video (4) Wedding (8) Wedding Doodles (4) Winter Sonata (1) Wonder Girls (2) Wootmedia (1) Wordless Wednesday (20) Yoo Jae Suk (1)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...