Sunday, October 14, 2012

Mrsm Pendang 2001




Mrsm Pendang yang sentiasa dirindui.
Cantik tak pemandangan sekeliling mrsm ni?
Sejuk je mata memandang.

Boleh bayangkan tak, dulu masa sekolah kat sini,
setiap Jumaat pagi je, mesti ada larian pagi.
Mengelilingi mrsm ni la. Memang semput habis.
Aku memang antara golongan yang lari 3 minit terawal je.
Balancenyer aku jalan. Sory lah kalau aku nak lari sampai penamat.
Penamat dia mestilah ke dewan selera.

Yang kawan-kawan aku ni beriya lari dari mula sampai habis keliling ni.
Motifnya nak sarapan awal dari orang lain taknak beratur panjang-panjang.
So untuk orang yang memang liat nak berlari macam aku ni,
memang redho je tengok mereka dan mereka berlari.
Sorang-sorang potong aku, sampai takde orang dah belakang aku.
Kira paling last la. Tapi ade aku kesah?

Peduliklah kalau sampai dewan selera tu dah ramai beratur,
aku balik la bilik masak air, bancuh milo dengan buat megi. Hahaha.

Larian pagi ni pulak, bila dengar je siren pukul 7 am, boleh sakit jantung tau.
Kalau pagi tu memang bangun awal, dalam 6 am or 6.30 am boleh lah get ready pakai baju sukan semua.
Kalau yang betul2 terbangun sebab bunyi siren tu macam mana?
Memang haru sebab aku pun penah. Haha.

Sebab kalau dah bunyi siren still belum berkumpul untuk larian pagi ni,
memang kena la kau lepas tu.
Sama ada kau kena denda atau kau kena denda.
See?
Kompem kena denda. Takde dah pilihan lain.

Tapi penah jugak aku dengan Bolat,
plan nak memonteng larian pagi ni.
Gila bosan setiap Jumaat pagi nak kena lari.
So kitorang plan nak nyorok dalam bilik.
First time nak buat jahat ni memang berdebor habis lah.

Haru aku fikir nak nyorok mana.
Bolat takpelah dia nyorok dalam locker, dia muat.
Locker aku ni penuh, tak muat.
(Alaaa mengaku je la kau tu besar, tak muat)

Warden pulak memang check tiap2 bilik masa student semua berkumpul lepas siren tu.
Tengah aku duk mundar mandir dalam bilik tu fikir nak nyorok kat mana,
Kreeekkkk.. 
Ade warden bukak pintu bilik aku.
Terkejutnya ya rabbiiii tak dapat nak digambarkan.
Dan warden tu pulak boleh tak perasan aku ade belakang pintu.
Memang la dia tak perasan sebab dia bukak je pintu tu,
tak masuk pun dalam.
Maka selamat lah aku dan Bolat.

Tak suke pon larian Jumaat pagi tu, still aku rindu gilaaaaaa kat sekolah ni.
Hope one day, aku dapat melawat mrsm ni dengan kawan-kawan aku :)



6 comments:

merahitujambu said...

cantik laa pemandangan hijau jeee

Khalilah MNor said...

Sekali tengok macam area hospital serdang... Tiba-tiba wujud di celah tebalnya hutan jungle. Hehe tp, kawasan mcm ni serius sejuk dan damai ;)

Anonymous said...

sudah ang paani!! MRSM pendang jee..MRSM taiping ang tak buat !tak aci

huhuhuhu

pejuang iman said...

saya caye kata abg...
saya pun budak pendang walau untk setahun sebelm pindah ke sabah,
klau boleh nak pi sana balik..
2013 maksudnya dah 13 tahun skolah ni broperasi... saya batch yg ke 11

saya dulu kat sana memang nakal, tapi x pe.........
saya tekad saya belajar bsungguh, nanti nak balik kat pendang balik... insyaallah pmr 2013,,
pmr terakhir..


thanksssssss kat cikgu yg pernah ajar saya

jasa cikgu akan saya ingat

muhammad syazwan b. zuhaizi
kelas 1 harvard 2011
kpd kwn2 yg baca komen ni, saya minta maaf klau saya buat salah

pejuang iman said...

mrsm is the best among the best
saya syazwan b. zuhaizi
pelajar batch 11 2011..
nak minta maaf banyak2 kat kwn2, abg2 dan semua cikgu klau saya ade menyusahkan

thanks kpd timbalan pengetua,
cikgu upin.. krana menjaga saya dan kami 2011

pejuang iman said...

mrsm pendang is the best among the best

Labels

Abah (8) AgingBooth (1) AJL (1) Analogi (1) Anniversary (4) Article (1) Assignments (2) Baby (7) Baling (1) Banner (1) Bff (5) Birthday (13) Bolat (10) Car (1) Cartoon (9) Ceremony (7) Certain Somebody (2) Challenges (1) Cikgu (9) CNY (1) Contest (1) Creative Thinking (2) Cuti2 Malaysia (6) Deco Kelas (1) Derma Darah (1) doctor (1) Doodles (71) Edit Pic (3) Email Grab (8) Emaressem Perndunk (6) Emaressem Tepeng (1) Exam (7) Experiences (1) Facebook (2) Family (27) Father's Day (3) Feeling (10) Font (1) Formspring (1) Freebies (10) Fwens (17) Gaji (1) Grrr... (21) Gundah (5) hafiz af7 (1) Hahaha (18) Hani Mofa (2) Hantu (2) Hari Guru (3) Hari Raya (13) Hari Raya Haji (2) Having Fun (8) Hello (1) Honeymoon (1) Hotel (1) Insaf (5) Interview (5) Ipoh (1) Japanese Drama (2) Kelas Menjahit (2) Kerja (2) Konvo (2) Korean Drama (1) Korean Variety Show (5) Krabi (3) Kuching (3) Kucing (1) Langkawi (1) Layout (2) Life (16) Life Quotes (3) Mak (4) Maskot Rumah Sukan Kuning (1) Master (2) Matrix (4) Meor Muizzuddin (1) Meorsoleh (7) Mepek (41) Mimpi (2) Mother's Day (5) Movies (8) MPH (1) Muslimah Cartoon (4) My Big Day (2) My great day (1) My Youth (7) MyVi (1) Nenong (15) New Year (6) Novel (1) On the Road (1) Orders (1) Perihal Belog (3) Petua (1) PMR (1) Posting (1) Pregnancy (1) Print Screen (1) Ramadhan (4) Random (16) Resepi (2) Rumah (1) Rumah Kuning (2) Rumah Nuri (2) Running Man (9) S Memo (7) Sad (7) School (1) Science (3) Segmen (1) Sekolah (49) Seram (4) Sketches (2) SMKA Slim River (3) SPM (1) Spontaneous Thursday (5) Sports Day (1) Spring Trip (7) Stars (1) Sukantara (2) T-Shirt (3) Tagged (16) Tazkirah (2) Teacher's Day (2) Teka-teki (1) Tenet Tenat (2) Top 5 lagu (1) Trip to Korea (7) Trip to Thailand (2) Tutorials (2) Umah Terbuka (1) Undi (1) UPSI (10) UPSR (1) Vacation (13) Vector Images (1) Video (4) Wedding (8) Wedding Doodles (4) Winter Sonata (1) Wonder Girls (2) Wootmedia (1) Wordless Wednesday (20) Yoo Jae Suk (1)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...