Sunday, May 6, 2012

Badak Terbang


Pada suatu hari, aku dengan mak tengah makan. Masa tu lewat petang so banyak la nyamuk berterbangan. Dah tutup tingkap pun still masuk celah-celah mane entah. Bijok betul nyamuk generasi sekarang. Maka aku yang tengah makan tu kena kacau la dengan nyamuk tersebut.. Kalau sekor je yang gigit aku takpelah jugak, yang ni 2,3 ekor nyamuk gigit aku secara berjemaah. Cis.. Bertambah bengang la aku kacau aku tengah makan kan.

So dengan ala-ala amukan puaka aku pun cakap; 
"Nyamuk ni karang sumpah jadi badak karangg!!" 
*sambil tampar-tampar nyamuk tu*. 

Lepas tu tiba-tiba mak aku gelak... 
Beliau cakap; 
"Huuu, kalau nyamuk tu jadi badak, lagi la kamu tak lalu makan."











Err...betul jugak kan?
Nak makan pun seram.




10 comments:

Cik TeN10 said...

Hahahhhh..silap2 bkn ko yg mkn tp badak tu yg mkn.. :D

si robot comel said...

haha,kita bayangkan badak terbang tu camnelah nnt :P

ShahzCudin said...

haha..klo jadi badak ntah berapa kali nak tampar baru mati..

bighagenjo said...

hihi, sumpah tak agak2.

fara aieda said...

haha..saba je la..
kretif betul pemikiran....

cotton candy said...

mmg sakit hati klu kena kacau dengan nyamuk nie..haha

Cik Awin said...

slmt hari lahir awk 07/05 ;)

**Semoga dikurniakan iman yang sempurna,akhlak yang terpuji,
pekerti yang mulia,umur yang bermanafaat,rezeki yang halal,ilmu yang berguna,jodoh yang membahagiakan,hidup yang dirahmati di dunia dan akhirat....

Syakir Rahman said...

comel blog ni...dtg sni dan folo :D

YOUsoF said...

Heheheheh..


Kalau sumpah jadi ayam atau kambing golek ok la jugak, bertambah selera.. ;D

♥ p a a n i ♥ said...

Cik TeN10:
tau xpe..kang badak tu yg mkn mknn aku....hahaha.. siap terbang2..

si robot comel:
mesti dier terbang dgn susah payah...hehehe

ShahzCudin:
hahaha kelakar laaaa komen ko! tak terpikir lak aku msti kne tampar byk2 kali.

bighagenjo:
sumpah main ikot dan mulut je...haha

fara aieda:
hehehe time marah2 pun bole terkreatif mcm tu..

cotton candy:
ha kan? lagi2 kalau tgh makan..memang menguji tahap kesabaran sguh! haha

Cik Awin:
hepi besday to u too..we're sharing the same meaningful date!! :) may Allah bless u always dear.

Syakir Rahman:
thankss.!! :)))

YOUsoF:
haaa betul jugak kan..tak terpikir pulak...hehehe

Labels

Abah (8) AgingBooth (1) AJL (1) Analogi (1) Anniversary (4) Article (1) Assignments (2) Baby (7) Baling (1) Banner (1) Bff (5) Birthday (13) Bolat (10) Car (1) Cartoon (9) Ceremony (7) Certain Somebody (2) Challenges (1) Cikgu (9) CNY (1) Contest (1) Creative Thinking (2) Cuti2 Malaysia (6) Deco Kelas (1) Derma Darah (1) doctor (1) Doodles (71) Edit Pic (3) Email Grab (8) Emaressem Perndunk (6) Emaressem Tepeng (1) Exam (7) Experiences (1) Facebook (2) Family (27) Father's Day (3) Feeling (10) Font (1) Formspring (1) Freebies (10) Fwens (17) Gaji (1) Grrr... (21) Gundah (5) hafiz af7 (1) Hahaha (18) Hani Mofa (2) Hantu (2) Hari Guru (3) Hari Raya (13) Hari Raya Haji (2) Having Fun (8) Hello (1) Honeymoon (1) Hotel (1) Insaf (5) Interview (5) Ipoh (1) Japanese Drama (2) Kelas Menjahit (2) Kerja (2) Konvo (2) Korean Drama (1) Korean Variety Show (5) Krabi (3) Kuching (3) Kucing (1) Langkawi (1) Layout (2) Life (16) Life Quotes (3) Mak (4) Maskot Rumah Sukan Kuning (1) Master (2) Matrix (4) Meor Muizzuddin (1) Meorsoleh (7) Mepek (41) Mimpi (2) Mother's Day (5) Movies (8) MPH (1) Muslimah Cartoon (4) My Big Day (2) My great day (1) My Youth (7) MyVi (1) Nenong (15) New Year (6) Novel (1) On the Road (1) Orders (1) Perihal Belog (3) Petua (1) PMR (1) Posting (1) Pregnancy (1) Print Screen (1) Ramadhan (4) Random (16) Resepi (2) Rumah (1) Rumah Kuning (2) Rumah Nuri (2) Running Man (9) S Memo (7) Sad (7) School (1) Science (3) Segmen (1) Sekolah (49) Seram (4) Sketches (2) SMKA Slim River (3) SPM (1) Spontaneous Thursday (5) Sports Day (1) Spring Trip (7) Stars (1) Sukantara (2) T-Shirt (3) Tagged (16) Tazkirah (2) Teacher's Day (2) Teka-teki (1) Tenet Tenat (2) Top 5 lagu (1) Trip to Korea (7) Trip to Thailand (2) Tutorials (2) Umah Terbuka (1) Undi (1) UPSI (10) UPSR (1) Vacation (13) Vector Images (1) Video (4) Wedding (8) Wedding Doodles (4) Winter Sonata (1) Wonder Girls (2) Wootmedia (1) Wordless Wednesday (20) Yoo Jae Suk (1)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...