Saturday, January 22, 2011

Nasyid


Okay. Dah lame gilerrrrrrrrrrrrrrr (lame je, giler tak okk) tak buat tag dari orang. Atau senang cakap dah lame orang tak tag aku. Biasa la. Aku dah tak fofuler. (pronounce fofuler kasik betul).

Maka hari ni aku pun dipaksa oleh sepupu aku, MIRA untuk menjawab tag dari beliau. Disebabkan aku tengah busan, jadi layankan aje kehendak beliau. HAHA

Ekceli this is a tag for a contest. Tapi aku tak berminat nak join contest semenjak aku berumur 20-an lebeih ni. (eh?????) Maka aku hanya menjawab soalan itu sahaje bagi mengisi mase lapang. Ngerti? Okay, diam tanda setuju.




Ok. Ini soalan yang perlu di jawab for the contest.


i ) Berikan satu nama lagu nasyid dari kumpulan nasyid di Malaysia yang anda paling gemari.(xramai suka lagu nasyid tapi pilihlah lagu mana yang paling disukai)

Tang tak ramai suka lagu nasyid tu aku tak berapa setuju lah. Sebab aku rasa mase aku sekolah menengah dulu, asal ada minggu kebudayaan ke, minggu aktiviti ke, surat kobar mingguan ke mesti akan ade pertandingan nasyid. Kira nasyid ni pada aku sangat aku minati la mase aku sekolah2 dulu. (sekarang???? haremmmmmmmmmmmmm, dok layan lagu korea je =.=). Iyelah kan..sebab sekarang macam tak banyak pulak nasyid baru-baru. Nasyid dolu-dolu je aku layan. Sedap jugak didengar even lagu tu sejak aku sekolah rendah. Betul tak? 

Eh termelalut panjang plak. 

Aku suka lagu ni; 
inteam & nazrey raihan - Kehidupan




ii) Berikan lirik lagu tersebut dan nama kumpulan tersebut.


Album : Tiada Lagi Kasih
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com



Kesenangan yang datang
Tak akan selamanya
Begitulah selepas susah ada kesenangan
Seperti selepas malam datangnya siang
Oleh itu waktu senang jangan lupa daratan


Gunakan kesempatan untuk kebaikan
Sebelum segalanya terlepas dari genggaman
Kelak menyesal nanti tak berkesudahan
Apa guna sesalan hanya menekan jiwa


Jangan difikir derita akan berpanjangan
Kelak akan membawa putus asa pada tuhan
Ingatlah biasanya kabus tak berpanjangan
Setelah kabus berlalu pasti cerah kembali


Ujian adalah tarbiyah dari Allah
Apakah kita ?kan sabar ataupun sebaliknya
Kesenangan yang datang selepas kesusahan
Semuanya adalah nikmat dari tuhan


Senilagu : Nazrey Johani Senikata : Nazrey Johani Hakcipta : Inteam Records Sdn. Bhd.


Penerbit : Suffian Saujana Susunan Muzik : Bard Muffins Perkusi: Hamzah

Download/muat turun lagu ini KLIK SINI





iii) Berikan sebab anda suka lagu nasyid tersebut



Sebab aku suke lagu ni kan. Sebab muzik dia tenang aje. Rasa macam sejuk je hati. Lagi satu lirik dia tu ade unsur2 nasihat (adeke nasyid yang tak bagi nasehat???) hehe. Contohnya macam ujian yang kita dapat tu tak semestinya selama-lamanya akan dok kt bahu kita, so kite kenalah bersabar dengan ujian tu. Lepas tu, bila Allah dah bagi nikmat kat kita jangan la kita lupe diri pulakkk. Sentiasa la bersyukur and rendah diri. 

Masa aku sakit saraf dulu memang macam ni la aku rasa. Takut sey. Nikmat nak gunakan mata, guna mulut, Allah tarik kejap dari aku memang aku rasa sedih gila sebab baru aku sedar betapa pentingnye kurniaan tu semua. Bayangkan la aku nak bertutur pun tak berapa nak boleh masa tu. Sedihnya hati aku Allah je tau. 

Okay renung-renungkanlah dan selamat beramal.



6 comments:

Aidy Shahiezad said...

ade gak tag yg jenis cmnie ek... huhuh... :)

---------
my latest entry:
Perempuan, Cukup-Cukuplah !!
http://aidyshahiezad.blogspot.com

♥ p a A n i ♥ said...

Aidy Shahiezad:
Mesti la ado..ahhahaha :D

DAUD said...

suke raihan...

♥ p a A n i ♥ said...

daud:
weh aku suke raihan jugeee.lagu lame2 diorg sgt best

°`° NiSa °`° said...

nk jadi wanita hebat, so suka lagi RAbiatul adawiyah - inteam

♥ p a A n i ♥ said...

nisa:
i pun suke lagu tuuuu..hehehe

Labels

Abah (8) AgingBooth (1) AJL (1) Analogi (1) Anniversary (4) Article (1) Assignments (2) Baby (7) Baling (1) Banner (1) Bff (5) Birthday (13) Bolat (10) Car (1) Cartoon (9) Ceremony (7) Certain Somebody (2) Challenges (1) Cikgu (9) CNY (1) Contest (1) Creative Thinking (2) Cuti2 Malaysia (6) Deco Kelas (1) Derma Darah (1) doctor (1) Doodles (71) Edit Pic (3) Email Grab (8) Emaressem Perndunk (6) Emaressem Tepeng (1) Exam (7) Experiences (1) Facebook (2) Family (27) Father's Day (3) Feeling (10) Font (1) Formspring (1) Freebies (10) Fwens (17) Gaji (1) Grrr... (21) Gundah (5) hafiz af7 (1) Hahaha (18) Hani Mofa (2) Hantu (2) Hari Guru (3) Hari Raya (13) Hari Raya Haji (2) Having Fun (8) Hello (1) Honeymoon (1) Hotel (1) Insaf (5) Interview (5) Ipoh (1) Japanese Drama (2) Kelas Menjahit (2) Kerja (2) Konvo (2) Korean Drama (1) Korean Variety Show (5) Krabi (3) Kuching (3) Kucing (1) Langkawi (1) Layout (2) Life (16) Life Quotes (3) Mak (4) Maskot Rumah Sukan Kuning (1) Master (2) Matrix (4) Meor Muizzuddin (1) Meorsoleh (7) Mepek (41) Mimpi (2) Mother's Day (5) Movies (8) MPH (1) Muslimah Cartoon (4) My Big Day (2) My great day (1) My Youth (7) MyVi (1) Nenong (15) New Year (6) Novel (1) On the Road (1) Orders (1) Perihal Belog (3) Petua (1) PMR (1) Posting (1) Pregnancy (1) Print Screen (1) Ramadhan (4) Random (16) Resepi (2) Rumah (1) Rumah Kuning (2) Rumah Nuri (2) Running Man (9) S Memo (7) Sad (7) School (1) Science (3) Segmen (1) Sekolah (49) Seram (4) Sketches (2) SMKA Slim River (3) SPM (1) Spontaneous Thursday (5) Sports Day (1) Spring Trip (7) Stars (1) Sukantara (2) T-Shirt (3) Tagged (16) Tazkirah (2) Teacher's Day (2) Teka-teki (1) Tenet Tenat (2) Top 5 lagu (1) Trip to Korea (7) Trip to Thailand (2) Tutorials (2) Umah Terbuka (1) Undi (1) UPSI (10) UPSR (1) Vacation (13) Vector Images (1) Video (4) Wedding (8) Wedding Doodles (4) Winter Sonata (1) Wonder Girls (2) Wootmedia (1) Wordless Wednesday (20) Yoo Jae Suk (1)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...