Thursday, January 6, 2011

How i spent my 13th birthday



Masa tu dah malam. Tak ingat pukul berapa. Masa tu aku form 1. Baru je masuk sekolah tu. Peraturan pun macam tak ikut sangat. Dan lampu yang sepatutnya di-light-off kan terlupa nak berbuat demikian dan takde seorang pun daripada ahli-ahli bilik aku yang menyedari lampu belum ditutup dengan malam yang kian lewat. (geli pulak ayat skema.wkaka)

Tiba-tiba seketul batu jatuh datang dari tingkap, dan berguling ke atas lantai. Aku terkejut. Cubemate aku pun terkejut. Lepas tu, datang lagi seketul batu. Kami pun berfikir.. "Adeke hantu yang reti baling batu malam-malam?". Bilik sebelah pun kena jugak.

Dalam tengah berfikir macam mana batu tu boleh masuk kat tingkap, tiba-tiba ketua aras datang bilik aku, dia suruh semua turun sebab paksok (ketua warden yang digeruni tapi dihormati) marah bilik aku n bilik sebelah tak tutup lampu. Dan aku rasa yang baling batu tu pun mungkin beliau la kot. Sebagai amaran.

Kami pun turun.

Aku tengok bukan kami je kena, ada lagi senior-senior yang tercongok dah kat situ..haaa..diorang pun tak tutup lampu jugak kottt.

Bila semua dah berkumpul, perempuan sahaja, kami pun dibebel.

Then Paksok cabar kami, lebih kurang macam ni la ayat dia. Aku ubah2 sikit sebab aku tak ingat;
"Tak dengar cakap, berapa kali saya pesan malam light off pukul 11pm! Hangpa semua nak kena denda ka?? Kang saya suh hangpa lari dari sini ke pondok pakgad one by one hangpa nak ka? Berani ka???"





Agak jauh jugak la dari tempat tu nak pegi pondok pakgad. Macam dalam gambar tu. Sorang-sorang pulak tu. Tak sanggup aku nak berlari pegi pondok pakgad tu one by one. Kang jumpe hantu tengah jalan kang sape nak tolong?

"Saya berani!" Tibe-tibe ade seorang jawab. Erkk...sape pulak menjawab nih????

"Hang berani?? Betoi? Okay sekarang semua bentukkan satu barisan bermula dari dia, yang volunteer tadi. Disebabkan ada sorang yang volunteer, hangpa semua kena lari sorang-sorang ikut turutan ke pondok pakgad.", kata Paksok.

Haaa..sudah... Semua orang cepat2 beratur.

JAHANAM!!!! Camne aku tak perasan aku beratur belakang budak yang volunteer tadi tuh??????????
Kan dah jadi orang kedua yang kena lari. pfffttttt.

Bila budak volunteer tadi tu dah lari, sampai je atas tangga, Paksok panggil budak tu balik. Pastu dia cakap;
"Saya acah jaa. Berani jugak hang ni, mai patah balik, dah, semua duduk.."

LEGA!!!!!!
Dalam otak aku punye la planning nak berlari sambil pejam mata. Punye la takot terserempak dengan hantu. Gelap okkk jalan nak ke pakgad tu.

Lepas tu Paksok tengok jam;
"hmmm dah pukul 12 am, sekarang hangpa semua boleh pegi tidoq lekaih.."

Aku pun tengok jam aku, tepat pukul 12 am.. and then aku wish dalam hati aku sambil berjalan pegi masuk bilik;
Hepi birthday to me..







10 comments:

nizamsani said...

selamat lahir.

SyahmiFikri said...

hahhaha..

lawak2..

denda paksok perkara normal kann..
huahaua

Fathiah Farid said...

ololo paani..sedihnye..hee
eh, sape budak yg volunteer tu?hehe

k h a y said...

hahahahaha! kenangan terindah u olls!

bagus la hang smbut besday time nak balik bilik dr lepas kena denda.

tp ak rse gmbr asrama kau tu terbalik lah.

FiNa said...

haha.... ingtkan dorang buat gimik utk akak tadi... hihi~

♥ p a A n i ♥ said...

nizamsani:
hahaha bulan may nanti. lambat lagi.

syahmifikri:
aah normal. sape tak penah kena denda tu memang menipu laaaa. haha

fatt:
hahhaa.aku xingt la name dia. nanti aku ingt aku gtau ko. ahaks!

khay:
hahaha. ala tu ahh terindahh beb.
weh betul la asrama tu. kan mase kite form 1 belum switch lagi laki n pompuan.

fina:
hahha. tu ah. ingakan nak wakenabeb. tapi xde pulakk. keciwaaa..ekeke

DAUD said...

haha, kalau jadi berlari, mesti sedih gile, sambut beday dalam ketakutan dan kesedihan melampau. haha

♥ p a A n i ♥ said...

daud:
hahaha tu ahhh
kalo kne berlari memangggg trauma gila aku smbut bday cmtuu. haha

noure said...

weyyyy. kita kan sebilikkkk. hahahaha omg aku ingat kot ada org baling batu tuh tapi selepas tuh xingat pulak. kekeke kenangan kenangan

♥ p a A n i ♥ said...

noure:
wkakakak.tau xpee..yg baling batu tu mmg ingt kan weii.semua muskil.hahaha

Labels

Abah (8) AgingBooth (1) AJL (1) Analogi (1) Anniversary (4) Article (1) Assignments (2) Baby (7) Baling (1) Banner (1) Bff (5) Birthday (13) Bolat (10) Car (1) Cartoon (9) Ceremony (7) Certain Somebody (2) Challenges (1) Cikgu (9) CNY (1) Contest (1) Creative Thinking (2) Cuti2 Malaysia (6) Deco Kelas (1) Derma Darah (1) doctor (1) Doodles (71) Edit Pic (3) Email Grab (8) Emaressem Perndunk (6) Emaressem Tepeng (1) Exam (7) Experiences (1) Facebook (2) Family (27) Father's Day (3) Feeling (10) Font (1) Formspring (1) Freebies (10) Fwens (17) Gaji (1) Grrr... (21) Gundah (5) hafiz af7 (1) Hahaha (18) Hani Mofa (2) Hantu (2) Hari Guru (3) Hari Raya (13) Hari Raya Haji (2) Having Fun (8) Hello (1) Honeymoon (1) Hotel (1) Insaf (5) Interview (5) Ipoh (1) Japanese Drama (2) Kelas Menjahit (2) Kerja (2) Konvo (2) Korean Drama (1) Korean Variety Show (5) Krabi (3) Kuching (3) Kucing (1) Langkawi (1) Layout (2) Life (16) Life Quotes (3) Mak (4) Maskot Rumah Sukan Kuning (1) Master (2) Matrix (4) Meor Muizzuddin (1) Meorsoleh (7) Mepek (41) Mimpi (2) Mother's Day (5) Movies (8) MPH (1) Muslimah Cartoon (4) My Big Day (2) My great day (1) My Youth (7) MyVi (1) Nenong (15) New Year (6) Novel (1) On the Road (1) Orders (1) Perihal Belog (3) Petua (1) PMR (1) Posting (1) Pregnancy (1) Print Screen (1) Ramadhan (4) Random (16) Resepi (2) Rumah (1) Rumah Kuning (2) Rumah Nuri (2) Running Man (9) S Memo (7) Sad (7) School (1) Science (3) Segmen (1) Sekolah (49) Seram (4) Sketches (2) SMKA Slim River (3) SPM (1) Spontaneous Thursday (5) Sports Day (1) Spring Trip (7) Stars (1) Sukantara (2) T-Shirt (3) Tagged (16) Tazkirah (2) Teacher's Day (2) Teka-teki (1) Tenet Tenat (2) Top 5 lagu (1) Trip to Korea (7) Trip to Thailand (2) Tutorials (2) Umah Terbuka (1) Undi (1) UPSI (10) UPSR (1) Vacation (13) Vector Images (1) Video (4) Wedding (8) Wedding Doodles (4) Winter Sonata (1) Wonder Girls (2) Wootmedia (1) Wordless Wednesday (20) Yoo Jae Suk (1)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...