Wednesday, July 7, 2010

Perbualan dengan sepupu.





Cuti 2 bulan hari tu.. ada la aku pegi umah nenek aku.. lama tak jenguk nenek kan.. tak mau la jadi cucu derhaka lak kang. So, di situ ada lah sepupu aku (perempuan) yang baru darjah 1. Mungkin disebabkan dia baru belajar perkataan-perkataan tentang haiwan dekat sekolah, terbawak-bawak la sampai ke rumah nenek aku..Dia asik panggil semua orang BERUK BERUK BERUK. Tah ape pelik sangat tak reti beza manusia dengan beruk ke hape.. so terjadilah perbualan seperti di bawah;



Dia: Kak Ani BERUK BERUK BERUK!! (kak ani tu nama manja aku lah kat kampung).

Aku: $^%$^($#&!!! (dalam hati je..malas nak cakap banyak).

Dia: Kak Ani BERUK BERUK BERUK!!

Aku senyap je..





30 minit berlalu...



Dia: Kak Ani BERUK BERUK BERUK!!

Aku: (Dah naik marah ni)..woi.. kamu cakap la BERUK banyak-banyak kali. Kak ani belajar dulu kalau sape-sape yang cakap BERUK tu banyak-banyak kali, nanti besar nanti dia tumbuh banyak bulu, terus jadi BERUK, tak boleh jadi manusia dah, dah tak boleh balik kampung, terus tinggal dalam hutan. Nanti raya jangan datang jenguk opah tau, kami semua tak kawan dengan BERUK..



Dia terdiam.. mungkin takut kut lepas aku cakap macam tu.. HAHAHA.. sonok betul dapat tipu budak darjah 1.. tapi lepas tu dia tanya...

Dia: Erm.. kalau panggil MONYET pulak boleh tak kak Ani?









Taikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk. tak tau nak cakap apa dah.




22 comments:

ain_dira said...

hahaha. ko plak yg terkena.. kalo aku pun cam geram gak la bdk tu nganjing camtu.. =P

Fathiah Farid said...

hehehhee...
panggil nyet ok lagi asenye..xtrase sgt ati ni..hehehehe

k h a y said...

budak2 wey.

kalao ak geramnyaaaaaaaaaaaaa!!!!

mls nak layan.

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

ain:

tau xper.. aku lak yang terkena.. hampeh tol.. haha.

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

fatt:

hahahah nyet??? name manje dr monyet la tu... xmau aku.. haha

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

khay:

tau xpa!! aku geram gila!! dush dush. nk tumbuk xley. haha..

~Cik Sara~ said...

hihi..sian paani tekena balik..dusyuummm

zella y said...

sabor je la ngan bebudak ni paani...
heheheh ;)

@naBest said...

sape yg panggil? anis ke? hahahhaa...

ASaDa RyutaRo said...

nyet lagi ok dari monyet.. hihi =P

teringat lawak kumpulan mamu dalam raja lawak ri tu. hihi =P

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

cik sara:

dusyummmm... terkena balikkk... geram tul.. haha

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

zella:

tgh cuba nk jadi sabau.. hehehehe

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

anaxbest:

hahaha.. rahsia rahsia.. nanti balik umah i gtau kamu.

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

asada:

alamak...xnk guna nyet gakk... hahahha... xmauuuuuu

MeaBerry said...

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH Beruk beruk beruk!!!! sape lah yg aja budak kecik tu. jauh terpesong tu.

lain kali ko cakap la, sape cakap beruk, nanti beruk dtg carik dia. hahahaaa

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

mea:

hahhaahha..tu la.. mane tah dia blaja ckp2 org beruk ni... budak2.. cpt tul terpengaruh.. haha..

ahh budak tu.. ckp pape pun xmakan saman gk.. dia kenakan kita balik ade lah.. haha..

faRahAdILa said...

budak skrg akal nya terlebih. haha.. pasnih die pgl ko monyet lak.

Aidy Shahiezad said...

kahkahkah...
korang dua sesame mcm kekanak tak matang... :D

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

farahadila:

haaa tau xpe.. aku kona kut ni, dia kona kot laen.. budak2 alaf baru.. hahaha

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

aidy:

eh eh.. 'kak ani' tu matang. tp bile berdepan dgn budak2 cmni.terpksa melawan..wkakakka

Iznie said...

hehe...
comey jep....hik3

mmg budak2... :D

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

iznie:

hahaha..tu la iznie oit.. budak2 ni memang..hahha

Labels

Abah (8) AgingBooth (1) AJL (1) Analogi (1) Anniversary (4) Article (1) Assignments (2) Baby (7) Baling (1) Banner (1) Bff (5) Birthday (13) Bolat (10) Car (1) Cartoon (9) Ceremony (7) Certain Somebody (2) Challenges (1) Cikgu (9) CNY (1) Contest (1) Creative Thinking (2) Cuti2 Malaysia (6) Deco Kelas (1) Derma Darah (1) doctor (1) Doodles (71) Edit Pic (3) Email Grab (8) Emaressem Perndunk (6) Emaressem Tepeng (1) Exam (7) Experiences (1) Facebook (2) Family (27) Father's Day (3) Feeling (10) Font (1) Formspring (1) Freebies (10) Fwens (17) Gaji (1) Grrr... (21) Gundah (5) hafiz af7 (1) Hahaha (18) Hani Mofa (2) Hantu (2) Hari Guru (3) Hari Raya (13) Hari Raya Haji (2) Having Fun (8) Hello (1) Honeymoon (1) Hotel (1) Insaf (5) Interview (5) Ipoh (1) Japanese Drama (2) Kelas Menjahit (2) Kerja (2) Konvo (2) Korean Drama (1) Korean Variety Show (5) Krabi (3) Kuching (3) Kucing (1) Langkawi (1) Layout (2) Life (16) Life Quotes (3) Mak (4) Maskot Rumah Sukan Kuning (1) Master (2) Matrix (4) Meor Muizzuddin (1) Meorsoleh (7) Mepek (41) Mimpi (2) Mother's Day (5) Movies (8) MPH (1) Muslimah Cartoon (4) My Big Day (2) My great day (1) My Youth (7) MyVi (1) Nenong (15) New Year (6) Novel (1) On the Road (1) Orders (1) Perihal Belog (3) Petua (1) PMR (1) Posting (1) Pregnancy (1) Print Screen (1) Ramadhan (4) Random (16) Resepi (2) Rumah (1) Rumah Kuning (2) Rumah Nuri (2) Running Man (9) S Memo (7) Sad (7) School (1) Science (3) Segmen (1) Sekolah (49) Seram (4) Sketches (2) SMKA Slim River (3) SPM (1) Spontaneous Thursday (5) Sports Day (1) Spring Trip (7) Stars (1) Sukantara (2) T-Shirt (3) Tagged (16) Tazkirah (2) Teacher's Day (2) Teka-teki (1) Tenet Tenat (2) Top 5 lagu (1) Trip to Korea (7) Trip to Thailand (2) Tutorials (2) Umah Terbuka (1) Undi (1) UPSI (10) UPSR (1) Vacation (13) Vector Images (1) Video (4) Wedding (8) Wedding Doodles (4) Winter Sonata (1) Wonder Girls (2) Wootmedia (1) Wordless Wednesday (20) Yoo Jae Suk (1)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...